ensiyahmuhammad

Monday, September 22, 2014

24

"kau nak hadiah apa? aku tak bli hadiah utk kau." - kakak.

"erm... entahla. aku tak tahu. nantilah aku fikir." - aku

..........................................................................

Alhamdulillah, sudah 24tahun. bila ditanyakan mahu apa, mesti terkelu lidah. tidak tahu mahukan apa. dengan kasih sayang, persefahaman dan pertolongan yang keluarga berikan, sejak dari aku kecil hingga kini --- itu hadiah terbaik yang Allah kurniakan untuk aku. dan aku harapkan hadiah ini Allah jagakan dan sampai bilabila.

persoalan sekarang, bukan hadiah apa yang aku mahukan.. tapi... 

apa hadiah yang aku mampu berikan?

krik krik ~ ~ ~
 ..........................................................................

aku sedang mencipta hadiah --- untuk diri sendiri. 

antaranya;
  • atasi trauma memandu kereta
  • buang sifat munafik dalam diri
  • masakkan makanan kesukaan mak
  • kurangkan sifat baran
  • muslimah solehah
dan senarai ini panjang lagi.....

 erti hidup pada yang memberi.
 ..........................................................................

terima kasih untuk semua doa, ucapan dan ingatan. Moga Allah memberikan ganjaran yang lebih baik untuk kalian semua dan ampunkan dosa kita semua. 

Aammiinnn
Maafkanlah aku
Bila aku melukai hatimu
Mungkin juga kita yang terlupa
Siapakah diri ini - See more at: http://www.bukancincai.com/2014/07/lirik-lagu-maafkan-aku-asfan.html#sthash.Yp4Vo6IE.dpuf
Maafkanlah aku
Bila aku melukai hatimu
Mungkin juga kita yang terlupa
Siapakah diri ini - See more at: http://www.bukancincai.com/2014/07/lirik-lagu-maafkan-aku-asfan.html#sthash.Yp4Vo6IE.dpuf

No comments: