ensiyahmuhammad

Monday, May 26, 2014

esok kita jumpa

"luka awak nie dah ok. dah tak sakit kan?"
sambil si jururawat mengelap luka di jariku.

"sakit tak? kenapa tak jawab?"
si jururawat pun berhenti.

"bukan taknak jawab. tapi tak boleh jawab. tahan nafas tadi"
tersengih sengih aku, macam kerang yang manis.

"sakit ye? luka awak ni dah ok dah. takde bleeding dah saya tengok"
"jadi saya kena datang klinik lagi tak esok?"
"kejap ye, saya nak confirmkan dengan senior"
"ok"
"awak tak payah datang dah esok. tapi pastikan awak jaga betulbetul luka nie. jangan kena air tau"
"insyaALLAH. terima kasih"

baliknya...............

di pertengahan jalan, hujan turun selebat-lebatnya, dan berhenti tibatiba.

terus ayat...

"jangan kena air tau"

terngiang ngiang di telinga.

Maka....

krik krik krik.

jumpa lagi kita ye esok. huhu

No comments: