ensiyahmuhammad

Thursday, May 22, 2014

Ali

"dah lama tak jumpa kau"
"iye, lebih kurang empat tahun. kau apa khabar?"
"aku sihat saja. macam nie lah. engkau?"
"aku sedang menikmati hidup. bersama dengan mereka. mereka panggil aku aisyah"
"Aisyah?"
"Kenapa? Kau rasa pelik?"
"tidak. Memang bila kita berada di tempat baru, kita akan set nama kita sendiri. Mereka tak perlu tahu apa nama sebenar kau. Macam aku juga, di sini, orang panggil aku Ali"
"Huh? Nama penuh kau apa?"
"Yang penting tiada Ali, tapi aku selesa dengan nama tu"
"Haha, takpelah, yang penting kau bahagia. Kau tau, aku tak sangka dapat jumpa kau lagi. Hari tu aku teringat kau, cuba kau teka sebab apa?"
"Err. entah?"
"Kad raya. Kau pernah bagi kad raya pada aku, warna hijau muda"
"Eh, macam mana aku dapat alamat kau?"
"Aku bagi sebab aku mintak kau bagi kad raya pada aku"
"Haha aku baru teringat, masa tu aku tengah kerja dekat Tesco."
"Hee legend kan? tahun nie, hantar lagi kad raya eyh."


 +++++++++++++++++++++++++

"Aisyah, kau dah di mana?"
"Aku dah di Rawang, kenapa?"
"Nampaknya negeri aku sedang meratapi pemergian kau."
"Haha InsyaAllah ada rezeki, aku menjenguk lagi ke negeri kau"



Ali, terima kasih untuk semua kata-kata nasihat kau. Dengar cerita engkau nak dibandingkan dengan aku, cerita kehidupan kau lagi banyak turun naiknya, aku.... hanya kanakkanak yang begitu naif tentang hidup. Aku doakan kau berjaya capai citacita kau. Aku tau kau kuat semangat orangnya!

Aku yakin dengan kau. InsyaAllah, ada rezeki, kita jumpa lagi. 

No comments: