ensiyahmuhammad

Monday, March 3, 2014

usrah

"kau dah apply baitul muslim?"
"belum. aku malas nak fikir. kenapa? kau nak apply ke?"
"entahla. lagipun aku malas nak isi part kelebihan dengan kekurangan. bukan aku tau"
"tanyalah kawankawan"
"fobia lah. erm. baik aku fikir pasal usrah. aku dah la takde usrah sekarang nie"
"kau usrah dengan aku jela. kau prefer bila?"
"weekend la for sure."
"comel la. kita usrah dua orang je"

-----------------------------------------
Ilmu tanpa amal ibarat pohon tidak berbuah. 

Aisyah akui, Aisyah bukanlah orang yang aktif dalam usrah. Selalu saja ponteng. Jujurnya, kemanisan usrah, tiadalah Aisyah rasai sangat. Mungkin Aisyah meletakkan sempadan dengan siapa yang Aisyah mahu rapat, atau mungkin Aisyah sendiri yang merasakan sekiranya Aisyah bersama dengan mereka, seakanakan Aisyah mencemarkan nama baik mereka. 

Almaklumlah, Aisyah ni tak pandai menjaga batas pergaulan. 
Hmm

Namun, sekurangkurangnya ilmu 10 muwasafat tarbiyah yang Aisyah pelajari, 
sedang Aisyah praktikkan. 

doakan Aisyah punya hati nurani yang jernih. 


kepada bakal anakku, maaf kamu terpaksa baca ini.

- untuk kamu, maaf andai roh kamu tergantung. hati belum redha. belum-



No comments: