ensiyahmuhammad

Sunday, March 23, 2014

untuk

ada satu hari, Aisyah mengambil cuti setengah hari, atas urusan dengan pihak universiti.
setelah selesai urusan.

"Lya, dalam akaun bank ni ada sejumlah duit, kalau jadi apa apa pada aku, kau ingat bukan apa yang perlu kau lakukan?"
"Ingat"
"terima kasih. Aku tak tau ke hadapan nanti macam mana, tapi sekurangkurangnya ada seorang yang tahu niat aku."

Lya dan aku samasama terdiam. Memandang tasik teh tarik yang sedang riang biawak berenang.

Oh universitiku. Aku rindu.
Oh kehidupan pelajar ku. Aku rindu.
Caring club, QYC, JASA. Aku rindu.

++++++++++++++++++++++++++++

Kiri kanan orang sedang bercakap soal pasangan hidup.
Aku.... entah.
Rasa sakit kesan luka semalam, masih belum meninggalkan parut.
Aku... entah.
Aku malas nak fikir.

Untuk mereka yang sedang merancang untuk mengakhiri zaman sendiri, moga kalian dipermudah urusan.
Untuk mereka yang sedang menimbang untuk terima pinangan, mohonlah bantuan agar Allah memudahkan membuat keputusan.

untuk aku....
Aku sedang menikmati hidup :)

1 comment:

Mizuno Ami-chan (ZZ) said...

menikmati hidup sambil mengisi tangki hati dengan limpahan cinta dan kasih Allah... subhanallah.... engkaulah yg paling beruntung drpd manusia2 yg asyik bercinta dan sibuk mengejar jodoh masing2 di luar sana... aku cemburu denganmu...