ensiyahmuhammad

Friday, February 7, 2014

Rasa

"Kenapa dengan kau?"
"Kenapa dengan aku?"
"Menung panjang jeee"
"Oh. Erm. Entahlah. Aku rasa bersalah. Rasa semalam aku keras sangat dia"
"Takde apa lah. OK je cara kau tu. Atleast dia nampaklah kat mana flow duit"
"Hmm. Kau tak dengar keseluruhan cara aku cakap dengan dia. Cuma aku harap, dia faham apa yang aku cuba sampaikan kat dia. Memang kita kena berserah pada Allah, tapi apa pun, kita kena usaha jugak"
"Aku tahu. Aku dah pernah cakap kat dia. Simpan sikit duit. Cuma aku takdelah tunjuk siap dengan angka-angka macam yang kau buat"
"Kalau pasal duit, memang dengan aku.... takde main cakap je. Memang kena nampak la angkaangka tu keluar masuk. Cuma........ aku still rasa bersalah. Rasa aku macam kasar"

---------------------------------------

Bila kita menegur
Ada caranya
Adakala perlu lembut
Adakala perlu tegas

Apa yang penting
Kita menegur untuk samasama perbaiki diri

Kan? 
:D

No comments: