ensiyahmuhammad

Wednesday, August 21, 2013

ukhuwwah jujur

aku percaya pada ukhuwwah yang jujur.
walau ibu bapa kita tak jadi berbesan
walau kita tak jadi beripar
walau aku pernah bergelar tunanganmu
walau engkau pernah bergelar tunangannya
untuk semua yang pernah-pernah..

aku tetap percaya pada ukhuwwah yang jujur.
dengan satu prinsip mudah,
jangan pernah mengungkit,
sebab itu perit,
bukan hati sendiri saja yang sakit,
yang lainlain turut terkait.

kalau engkau tidak percaya pada ukhuwwah yang jujur.
silakan.
teruslah mengenang kenangan lama.
masa aku suntuk,
cerita aku belum berkesudahan.
ketepi kau dari jalan aku, 
aku terus mahu cipta kenangan baru
dengan hati yang bahagia
dan bersiap siaga dengan taufan yang bakal melanda entah bila.

aku tetap percaya pada ukhuwwah yang jujur.
kau?
:)

No comments: