ensiyahmuhammad

Thursday, August 8, 2013

touching

sedih. ramadhan dah pergi.
suasana itu akan hilang.
aku suka suasana ramadhan.
bila aku pandang kiri kanan, orang baca alquran.
bila aku tengok kafe kosong, masjid penuh.
bila aku jalanjalan, takde orang makan berdiri.
everything is just so sweet and refreshing.

dan touching...
mana tak touching bila..
nonmuslim pun hormat bulan puasa. tak makan depan orang yang berpuasa
siap makan soroksorok kat dalam bas.
itu namanya hormat.

dan touching lagi..
bila.. kawan yang tak pernah nya nak qiam, nak tilawah alquran..
mesej cakap dia nak cuba qiam. nak start baca alquran balik.
balik dari terawih dia cakap.. sonok solat jemaah.
itu namanya hidayah.

touching yang rasa nak buat sujud syukur sampai kalau boleh, taknak bangun.

dan tambahtambah lagi touching..
bila dapat rasa..
kebanyakan doa.. termakbul.
satu benda yang susah nak rasa dalam bulanbulan lain.
itu namanya, Allah tunjukkan sikit kebesaran Dia.
tu pun dah buat WOW.
kalau banyak lagi?
speechless.

aku harap aku sempat jumpa ramadhan lagi.
tahun nie aku buat rekod, langsung tak beli makanan dekat bazar.
tahun depan aku nak buat rekod apa pulak eyh?
tapi rasanya tahun depan, aku berpuasa dalam suasana praktikal.
uhh. cabaran terawih!

ramadhan.. kau memang ada soul.
bak kata matmat rock kapak dalam hati ada iman,
"berhantu beb! evergreen gua cakap lu!!"

No comments: