ensiyahmuhammad

Sunday, June 23, 2013

Masih...

Satu tarikh telah aku jadikan garis sempadan untuk aku.
Selagi belum sampai tarikh itu,
Selagi itu aku berpegang pada garis itu.
Aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan
Sebelum sampai waktu itu, aku tidak boleh duduk dan diam
Aku perlu bergerak dan terus bergerak
Bergerak bukan mencari yang lain
Tapi bergerak menjadi lebih baik.
Walau aku tak tahu di mana pengakhiran aku.
Masih, aku percaya pada kuasa Doa.

Drama..
Sejak awal pertemuan lagi, dimulakan dengan cerita
'mengfigurakosongkan'...
dalam satu kawasan, tapi tak nampak
di depan mata, tapi tak terlihat..
Masih, aku akur pada skrip aturan  ALLAH

Setiap hari, sering diberi kejutan.
senyuman, tangisan, kemarahan, kekecewaan, kerinduan, kasih sayang.
Itu semua......... Perasaan.
Masih, semua dengan izinNya.

"ada masalah.. kita duduk bincang..."

No comments: