ensiyahmuhammad

Saturday, April 20, 2013

Sihat

Akhirkakhir ini..... 

Satu per satu berita tentang gangguan kesihatan yang aku dengar. Subhanallah, sangat tabah mereka ini. Aku pernah di uji dengan kesihatan... dan aku tahu ujian kesihatan ujian yang bukan enteng. 

Hikmahnya, aku makin menghargai kesihatan yang aku dapat skrg. 

Nota untuk diri dan untuk kamu, 

Minum air biasa dalam kuantiti yang banyak - jaga buah pinggang
Minum susu - jaga tulang
Makan banyak buahbuahan - jaga perut
Makan banyak tomato dan lobak - jaga kulit jaga mata
dan yang best, 
kalau banyakkan makan makanan sunnah macam habbatus saudah, madu dll (aku nak amalkan!! tapi tak cukup duit lagi nak beli sebab.................................. mmg aku tak cukup duit. heeheheh)

Akhirkahir ini juga, beberapa orang mengatakan aku nampak penat... ya, memang betul aku penat. tapi aku masih punya kudrat untuk menjalankan aktiviti seharian. 

Kudrat Allah yang beri. :)

p/s: Menuju September 2015 yang gemilang <3 hahahaha

No comments: