ensiyahmuhammad

Sunday, March 24, 2013

...

Entah kenapa.. aku buat status nie.

Belajar, bukan bermaksud datang kelas, duduk, dengar cikgu kat depan cakap, pastu keluar kelas.
tak, bukan macam tu.

Saat kau bangun tidur, kau keluar jumpa orang. kau tengok budakbudak kecik, pun kau boley belajar.

Tempat nak belajar tu luas. Kau tipu kalau kau cakap, kau dah habis belajar.

Bila nyawa terputus dengan badan pun, kau takkan berenti belajar.

Kalau kat atas dunia, kau tak belajar cara nak berterusterang, sekurangkurangnya, bila malaikat tanya kau soalan... Masa tu,

kau belajar untuk jujur dan mengaku semua kesalahan.

Tahniah.

No comments: