ensiyahmuhammad

Sunday, March 17, 2013

biasabiasa

Assalamualaikum

Mesti bosan asek update tentang postpost yang tak.. difahami. Dah lama tak bercerita tentang berita terkini. Tentang aku pastinya....

Sedang menghayati lagu "Sekadar Lelaki Biasa" tetiba akal fikiran menerawang jauh. Jika lagu ini tentang lagu si jejaka mengimpikan si gadis menjadi halal untuknya... Dan dalam realiti, si gadis juga mengimpikan seorang jejaka untuk menjadi halal untuknya (contonhnya macam.... hehe)

Hantar mesej pada seorang kawan "Hanya sekadar permpuan biasa"

dan balasannya lebih kurang seperti ini bunyinya. 

"orang biasabiasa hebat pada perbuatan biasa yang menjadikannya perkara luar biasa. Contoh macam rasulullah yang tolong isteri buat kerja ruma, rasulullah jahit baju koyak sendiri dll"

Memang selalu.. perkaraperkara biasa yang kita buat.. ada impak luar biasa yang tak terlihat

hatta
Bagi makanan, dan letak kat depan pintu bilik sebab kawan dia sedang sibuk study, tak dengar dia ketukketuk pintu. 
Tolong belikan makanan saat kawan dia lapar bagai........................................ 
Tolong kawan dia angkat kain jemuran yang berdozendozen kat ampaian, lepas tu anta kat bilik. 
hantar sms semangat di pagi hari
hantar kat kelas sebab dah lambat yang teramat
lepak kat pentas, baring tengok bintang, borak sampai pukul3 pagi.
Tolong urut saat kau menahan sakit senggugut yang teramat sangat pada pukul 2 pagi. 
Kena bangun tengahtengah malam sebab tetiba ada orang tu yang mintakmintak air masa tengah demam

kenapa luar biasa?
sebab bukan semua orang boleh buat macam tu. tanpa kesanggupan.

No comments: