ensiyahmuhammad

Monday, November 12, 2012

. . .

seminggu dua minggu nie,memang rasa nak menangis. rasa sakit ati, rasa penat, rasa bengang, rasa kecewa, semua tak mampu nak buatkan air mata aku jatuh. semua mampu aku simpan dalam hati je. bukan taknak menangis. bukan nak berlagak konon ok je. takyah nak berlagak sangat lah kan kalau orang tengok muka pun dah tahu, mmg muka bermasalah. tapi sebab, memang tak mampu nak keluarkan air mata tu. 

nak tau. aku rasa nak sangatsangat peluk seseorang, menangis sepuaspuasnya. menangis sampai tak cukup nafas. menangis sampai pengsan. menangis sampai mata bengkak seminggu. tak kisahlah bukan depan orang yang rapat dengan aku pun, aku cuma nak air mata tu keluar. 

seminggu dua minggu nie jugak, dari pagi sampai malam, telinga ditemani dengan lagulagu dari corong radio. IkimFm, HotFm, SinarFm, SuriaFm, EraFm, THRFm, MyFM, MixFM, RedFM. semua aku layan. lagilagi kalau dengar lagu hindustan, rasa nak gulinguling je buat ceritera cinta sendiri. cewah.

tapi, baru je sekejap tadi. tepat aku siapkan slide prsentation. hati aku jadi sebak. satu peristiwa menjengah ke dalam otak aku. peristiwa dua tahun lepas. 

"10 jahitan di kepala"

air mata aku mengalir. tak deras. tapi cukup, untuk memberi kelegaan pada aku. dan cukup, untuk aku paham yang, akuu........... 

kehilangan.

No comments: