ensiyahmuhammad

Sunday, October 7, 2012

Kau tak kenal.

Kalau kau kenal aku sebenarnya.
Pasti kau tahu bila masanya aku merajuk.
Pasti kau tahu bila masanya aku marah.
Pasti kau tahu bila masanya aku sedih.
Pasti kau tahu bila masanya aku bengang.

Diam aku bukan bermaksud aku tak tahu.
Aku cuma purapura tak tahu apaapa.
Tunggu sampai kau sendiri beritahu.
Atau, tunggu sampai berita meletus sendiri.

Aku tak rasa cara aku banyak muslihat.
Aku selalu jujur.
Tapi, kau yang tak nampak aku.
Kau bersembunyi di sebalik layar yang kau bina sendiri.
Jadi, jangan kau keliru dengan topeng kau dan wajah sebenar aku.

Aku tanya, kau tak menjawab.
Aku mahu pengesahan, penafian yang kau berikan.
Aku cuba untuk memahami, makin kau lari.
Jadi, apa yang kau nak sebenarnya?

Cara kau, cara kau.
Cara aku, cara kau?

Fine. 


No comments: