ensiyahmuhammad

Tuesday, August 14, 2012

5 jam

"En,bgn.."
"Ko makan ubat tak tadi?"
"As salam, slamat berbuka.. Moga kmu cepat sembuh n sihat cepat2.. Kena mkn ubat on time tau.. K."
"Tadi en bangun tak kol4 pagi?"

"0430 --> 0930 --> 1430 --> 1930 --> 0030

Life in five hours interval" - status facebook
.
Inilah kehidupan en sekarang. Setiap 5 jam alarm dekat henpon bunyi. Pastu berlari pegi dapur, panaskan sayur. kalau rajin nak makan, amek ikan, nasi dengan sayur. kalau malas, makan ikan sahaja, sayur sahaja atau nasi dengan sayur sahaja. Janji cukup syarat, before ambik ubat kena makan dulu. Tak boleh nak telan ubat macam tu je. 

Bila nak mandi pulak, mulamula kena panaskan air. pastu amek besen besar, kena pastikan potassium manganate ada. bila air dah masak, tuang dalam besen, tambah air sejuk, jadi lah air suam. pastu hatihati letak potassium manganate, weewiitttttttttt! air jadi purple youuuuuuuuuu. ai mandi dalam air ribena. hehehehhee. nak mandi amek masa sejam. so, nak mandi kena tengok masa, biar semua orang dah pegi keje, baru boley bertapa kat dalam bilik air. pas mandi, kena pakai sanitizer.

nak mandi, tengok time.

nak makan, tengok time.

nak beli makanan kena tengok ingredients. 

nak makan kat luar, tak berani. kotkot ada cmpuran makanan yang en tak ley makan, chicken stock pun tak boley mkn. jadinya, makan kat umah. 

Dalam masa tak sampai 24 jam hidup berubah. 

Rancangan Allah itu yang paling sempurna. 

InsyaALLAH ini kafarah dosa. :)


No comments: