ensiyahmuhammad

Wednesday, March 21, 2012

24 jam

Assalamualaikum

Manusia semua sama je kan? Allah Maha Adil. Tiap seorang dapat 24 jam. terpulang pada kita macam mana kita nak gunakan 24 jam tu sebaikbaiknya.

En masih belajar lagi. Mak, abangabangabang, kakak, adik memangla tak pernah cakap En ni macam budakbudak. Tapi, En sedar yang mereka layan En masih macam budakbudak. Budakbudak sekolah. Mestilah En suka! awet muda sentiasa. heheheehe 

Tapi. yang tak bestnya, bila En sedar yang En nie masih pelajar, abangabang, kakakkakak, kawankawan kat sini pun dah acapkali ingatkan yang En ada tanggungjawab sebagai seorang pelajar. Amanah sebagai seorang pelajar. Jadi, sepatutnya, setiap detik. setiap saat harus diluangkan untuk belajar. tak kisahlah buku pelajaran ke atau buku agama. yang penting bermanfaat.

tapi , malangnya. en selalu leka. rasa macam 24 jam tu tak cukup. tapi kalau diberikan 25 jam pun, kalau dah asyik membazir masa. memang takkan pernah cukup. 

En Siyah Muhammad, tolonglah gunakan masa anda sebaiknya!

No comments: