ensiyahmuhammad

Tuesday, June 7, 2011

Layan Perasaan

Assalamualaikum

Again, en takley tido. Balek dari keja tadi, baring kejap je.. da terlelap. bangunbangun je da kol11.30malam. dengar sore kakak, ingatkan mimpi.. tapi tak, memang kakak ada kat umah upanya. Abes semua perancangan en jadi tunggang-langgang. Rasa serba salah sebab tak dapat datang meeting pon mencengkam jiwa. Tapi perancangan asal memang tak dapat attend, tapi bila memikirkan masa abes ngan tido je, baek g meeting. Tapi, perancangan ALLAH itu yang terbaek, ALLAH nak en rehat, tak bagi en buat pape. Redha.

Hati terasa sayu. Rindu, cemburu, kecewa dan marah bercampur menjadi satu. Entah macam mana nak terangkan dengan perkataan, tak tahu. Perasaan negatif bila lama dipendam, akan mengeluarkan aura negatif juga. En tau dengan jelas kenapa en rasa macam nie. En taknak cerita detail sebab itu hanya akan menambahkan kedukacitaan. Biarlah hanya ALLAH saja yang tau apa yang en rasa. 

Ada beberapa kawan yang en tak reply msg. Maaf ye kawankawan. Bukan en taknak reply, sama ada en terlupa untuk reply takpon en da type tapi en lupa nak send. takpon en memang dalam keadaan yang tak boley nak reply. Kepada sesiapa yang call juga, maaf if en tak angkat, sebab utamanya henpon en mmg 24hrs silent mood, if nasib baek en dengar ada vibrate en jawabla, but skrg nie, en takley angkat sangat cz kadangkadang tengah keje or ada program. But. sms and call dari committee of programme en akan cuba juga response secepatnya.

Siang tadi ada orang cakap en nie robot yang dah siap ada masterplan untuk setiap hari. Masterplan yang ditemani katak, mentadak,penyu dan ketam (-_-"). sabo jela en baca msg dia tu. Ada ke cakap en robot, tak patot btol. ceyh!! Tapi, kalau dengan jadi robot en akan sentiasa be nice ngan sume orang, then untuk tujuan itu, i want be a robot. But, en pon nak ada kekasih halal, so en takley jadi robot. Sebab robot takley nak berkasihsayang. hihihhi.

En doakan diri en sendiri dapat terima apa yang berlaku. En pon taknak layan perasaan lama sangat. Tak elok untuk badan. Tak elok untuk sesapa pon. En nak sayang sume orang. En takde hak pon nak tak suka kat orang. In fact, en pon kena belajar macam mana nak sayang diri sendiri.

Untuk certain orang mungkin melihat en gedik. 
Untuk certain orang pulak mungkin melihat en bosan.
Untuk cetain orang pulak mungkin melihat en serious
Untuk certain orang juga mungkin melihat en nie gila
Dll.

nak takfsirkan apa yang orang fikirkan pasal en, memang banyak. Ada yang baek dan yang buruk,

Tapi en percaya, pada dasarnya sume orang itu baek. Oleh itu, carilah kebaikan dalam diri seseorang itu hatta hanya sebesar zarah. 

:)

No comments: