ensiyahmuhammad

Monday, May 23, 2011

Busy? Layak ke?

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmannirrahim. 

Kepada Pelangi, maafkan ensiyahmuhammad ye, da lama saya mengabaikan kamu. Bukan taknak update. Tapi saya terlupa nak luangkan sikit masa untuk kamu. Maafkan saya. 

Kenapa da lama Pelangi tidak berupdate? Ini kerana saya sedang berusaha untuk menjalankan komitmen saya kepada beberapa kelab di UIA walaupun saya tak amek short sem. Saya sedang berusaha, saya masih baru dalam arena ini dan tidak dinafikan, saya amat terkial-kial!

Kawan-kawan cakap saya busy mengalahkan PM. Busy btol ke ensiyahmuhammad nie? 

Terus-terang saya katakan. Saya amatlah tidak berkenan untuk melabelkan atau dilabelkan diri saya seorang yang busy. Kenapa? sebab saya tau saya tak layak lagi untuk dikatakan busy. Bagi saya, saya bukanlah busy. Cuma mungkin, perancangan masa saya yang tidak teratur hinggakan banyak perkara bertindan dan saya tak dapat melaksanakan tanggungjawab yang diberikan dengan sebaik-baiknya. Maafkan saya. 

Well, ensiyahmuhammad bukanlah orang yang bijak dalam merancang masa dan perjalanan. Saya bukanlah orang yang teliti, but i'm in still my baby step process to become a better person. 

A person who knows how to manage herself well. 
A person who knows how to fulfill her duty as a daughter, a girl, a wife-to-be and the most important is - become a muslimah who follows amar makruf nahi mungkar.

Kawan-kawan, saya harap tolonglah jangan panggil saya busy. Instead of busy i think we can replace it with i have several programme which i choose to handle and join. sound nice, isn't it?

Saya sayang kerana ALLAH
Saya membenci juga kerana ALLAH. 

ensiyahmuhammad bukanlah seorang yang mempunyai personaliti yang unggul. Jadi, maafkan saya atas segala tindakan, perlakuan, perkataan dan gurauan yang menyakitkan hati. Sesungguhnya, setiap yang buruk itu datangnya dari diri saya sendiri yang alpa. :)

No comments: