ensiyahmuhammad

Sunday, March 6, 2011

Suamiku...

Aku inginkan seorang suami yang kaya,
Kaya dengan budi bahasa dan adat mengikut budaya,
Aku inginkan seorang suami yang tampan,
Tampan dengan kasih sayang tanpa sempadan.

Aku inginkan seorang suami yang pakai 'shades',
'Shades' yang mengawal pandangannya dari wanita-wanita yang 'seducers',
Aku inginkan seorang suami yang memakai pakaian berjenama,
Jenama yang mampu menutup aurat sepanjang gerhana dan purnama.

Aku inginkan seorang suami yang pintar,
Pintar dalam menyeimbangi kehidupan ke akhirat dan di jalan bertar,
Aku inginkan seorang suami yang kuat,
Kuat menegakkan ajaran agama Islam walaupun tanpa 'skuad'.

Suamiku,
Aku inginkan kau kaya,
Aku inginkan kau tampan,
Aku inginkan kau pakai 'shades',
Aku inginkan kau pakai pakaian berjenama,
Aku inginkan kau pintar,
Aku inginkan kau kuat.

Tetapi suamiku,
Aku tahu kau tidak akan hadir,
Jika diriku juga tidak sebegitu,
Oleh itu suamiku,
Tunggulah aku mempersiapkan diriku dahulu,
Sebelum kau datang mengetuk pintu hatiku,
Akan tiba saatnya,
Aku akan menjadi ratu hatimu :)

No comments: