ensiyahmuhammad

Thursday, March 17, 2011

Kenapa sekarang?

Ku pendam rasa ini sejak zaman persekolahan
Telah ku padam rasa ini
Telah ku berpaling pada yang lain
Telah ku hapuskan segala tentang engkau

Tetapi mengapa,
Mengapa semakin aku mengenal cinta ALLAH
engkau datang mengganggu ku kembali?
Mengapa semakin ingin aku jauhkan diri dari cinta manusia,
Engkau datang menghantui diriku lagi?

Engkau diam,
Engkat jauh di perantauan,
Tetapi senyuman engkau,
Karakter engkau,
Masih segar di ingatan ku?
Mengapa kau muncul lagi saat ini?
dan kenapa mesti sekarang?

Aku ingin menjadi perhiasan cantik dunia,
Ya, aku ingin menjadi wanita solehah.
Tolonglah, aku memohon...
Aku memohon supaya bayangan engkau pergi jauh meninggalkan aku.
Tolonglah jangan menghantui hidupku lagi
Tolonglah mudahkan perjalanan ku untuk menjadi wanita solehah.

Ya allah,
Jika apa yang aku rasakan ini
Hanyalah godaan kuat syaitan yang benci melihat aku mencintaiMu
Kuatkan lah imanku ya Allah agar aku tidak terjerumus dengan penipuan ini.
Agar syaitan tidak bisa menari-nari berpesta melihat kelalaianku

Ya allah,
Jika apa yang aku rasakan ini
Adalah salah satu petunjuk dalam hidupku
Jadikanlah dirinya halal buatku ya Allah
Agar syaitan berlari lintang-pukang melihat kekalahannya.

Amiin...

6 comments:

che lan said...

nape ney sayang....

sitihalisajai said...

aminn ;)

ensiyahmuhammad said...

che lan : aku sedih.............. :'(

lisa : amin

che lan said...

sbb???

ensiyahmuhammad said...

sbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
ada la :(

che lan said...

ala share la...
sharing is caring...
hehehe