ensiyahmuhammad

Thursday, February 24, 2011

Tawar

Entahlah kenapa sekarang nie, kalau aku tengok couple yang dok bercinta tak kira la kat mana-mana je. Aku tak rasa pape. Rasa biasa je. Sometimes rasa nak nanges pon ada jugak. Aku pon tak tau napa aku rasa nak nanges. Bukanlah aku terharu... it just tetiba rasa macam tu. Aneh bukan?

Kalau dulu, aku tengok couple yang romantik, yang sweetsweet, yang comelcomel gitu.. mesti aku rasa jeles. Jeles gilergiler punya. Memang tak tipu punya jeles. Sampai aku pernah sengaa deactivate facebook akibat cemburu yang melampau (ok.. agak hiperbola di sini. haha)

Aku tak nafikan....... hati aku nie sering sahaja mahukan sesuatu apa sahaja yang orang laen dapat. Dan aku juga sering sahaja ingin melakukan sesuatu yang akan membuatkan si dia kekal berada di sampingku. Tapi kenapa sekarang aku tidak merasakan itu lagi? 

Dan sejujurnya, aku amat selesa dengan apa yang aku rasa sekarang. Betul. 

Jangan salah anggap. Bukanlah aku nak cakap aku langsung da takde perasaan atau da tak sayangkan sesiapa. 

Cumanya, aku merasakan ingin menyimpan dulu cara-cara aku menunjukkan kasih sayang. Aku tidak mahu menonjolkan semua, nanti hilang pulak manis berumahtangga. heheheheehehehhehe. 

Tapi kadang-kadang, bila waktu aku kebosanan, tanganku tidak berhenti untuk buat skecthing. Bukanlah cantik pon apa yang aku buat. Tapi aku tetap puas. 

Hee kesian boyfren aku, aku tak romantik dengan dia.

[edited]
Kehadapan awak,
Maafkan orang ye awak..... Awak mungkin tak dapat da handmade kad dari orang. Walaupun tak cantik, tapi orang selalu buat kad untuk awak. hehe. and orang rasa kad masa bufday awak tu  la yang paling banyak effort orang guna untuk siapkan coz tak pena buat somthing like that before this.  Orang cakap awak mungkin tak dapat da handmade kad dari orang. Bukanlah maksudnya orang langsung taknak bagi da. Cuma mungkin tak selalu da la. Rasanya lagi bagus macam nie kan.....  barulah ada nilai exclusive kat situ. Hee awak jangan risau la, orang bukan curang dengan awak.  Saja je taknak bagi awak selalu. Sebab orang berniat nak beromantik dengan bakal suami. Awak cepatcepatla masuk meminang orang, nanti orang romantik la dengan awak. Barulah nanti awak rasa bahagia dengan orang. hehe. Kad je pon, bukannya emas, betul tak? Orang percaya tempoh pertunangan adalah tempoh yang paling sesuai untuk orang tonjolkan diri orang yang sebenar. InsyaALLAH bila saat tu sampai, awak tak terkejut if orang da pandai masak, pembersih, ringan tulang dan penyabar. Takyah tunang bertahuntahun,Cukuplah tiga bulan sahaja. Oh ye awak, orang ada baca satu ayat nie "perempuanperempuan yang keji adalah untuk lelakilelaki yang keji, perempuanperempuan yang baik adalah untuk lelakilelaki yang baik". Jomlah awak samasama kita jadi perempuan dan lelaki yang baik, bukan sahaja baik, tapi juga pada pegangan agama. Tapikan awak, orang kata couple tu zina hati... Jadi kita nie tengah berzina ke? :'( Orang sedihla macam nie. Manalah orang tahu couple tu zina hati. Tapi kita kan da lama tak bersayang-sayang, da lama tak berindu-rinduan.. jadi maksudnya, kita nie.. couple atas nama jela? tapi takde zina hati.. macam tu ke? entahlah awak. orang pun da confuse nie. Coz orang fikir, if kita clash pon, kita still je boley contact macam sekarang which is SMS bila malam. tu pon da dekat nak tidur. bukan macam dulu, dari pagi sampai dalam kelas sampai nak tido pon sms lagi. so maknanya btol ke kita nie couple atas nama sahaja? jadi kita tak berzina hati ke awak? (rasa maca pening pulak baca. heee) Sorylah, orang memang orang yang banyak fikir. macam awak tak kenal je eyh? hehe

Yang benar,
orang

p/s: ari nie aku cabut gigi susu! yeay!!!! tadi jumpa dr faiz, angkasawan kedua tu, tapi tak dapat amek gamba dengan dia. cdey!!

No comments: