ensiyahmuhammad

Sunday, February 20, 2011

Mimpi

Orang kata mimpi itu hanyalah mainan tidur. Mimpi hanyalah satu khayalan daripada syaitan agar kita terleka. tapi, bukan semua mimpi seperti itu.. ada mimpi yang membawa tafsiran tertentu. ehem ehem .. hanya orang yang bijak yang mendapat aungerah daripada ALLAH yang dapat mentafsir mimpi, sama ada itu satu petunjuk atau hanyalah gangguan.

amboi, intro aku da macam nak buat karangan je. hahahahahhahahahaha. okay, aku dapat 2 mimpi. satu membuat aku tersenyum lebar. satu lagi membuat aku tersenyum dan termenung. 

dan apa motif aku nak kecoh pasal mimpi aku kat blog? hehehe. satu sebab aku tau ada pembaca, tapi tak ramai. heheh. dua sebab aku saja nak update sbb da takde idea nak update apa. tiga sebab mana lah tau ada orang nak tolong tafsirkan mimpi aku ke nie. hehehehhe


Mimpi Satu :-
Masa tu adalah seorang lelaki, duduk sekali dengan family aku, borakborak. riuh la. pastu tetiba aku tanya mamat tu "bila awak nak bawak saya belayar?" pastu mamat tu senyum kat aku and dia cakap "nanti saya merisik awak. kita bernikah. lepas tu nanti saya bawak awak pergi belayar, ok?" aku senyum.. lepas tu aku bangun dari tidur pun aku tersenyum lebar gak. hehehheheh mood baek je. 

agakagak ada ke yang nak datang merisik aku? hehehheehheheeh

Mimpi Dua :-
Mimpi yang nie aku tak bape clear. tapi... masa nie, aku dengan kawankawan form3 ada kat tepi pantai. kitorang borakborak.. happyhappy. lepastu, aku punya ex pon ada sekali. dia bukan maen manja lagi dengan aku. Dia bisik something dekat aku. tapi aku tak selesa. aku tolak dia. lepas tu aku da tak ingat apa yang jadi. pastu aku bangun tido. 

aku hanya mampu tersenyum dan termenung je. ye, aku rindukan suasana happy itu. aku rindukan orang yang ada dalam mimpiku itu. aku msg 3 orang cakap aku hope diorang sehat sejahtera. tapi aku tak msg ex aku..Aku pon tak paham kenapa aku mimpi nie lagi cz aku da pena mimpi benda yang sama a long time ago. Mungkin mmg aku patot troskan niat untuk buat reunion kot? hhehee

itu sahaja.

Mimpi memang boley membawa impak dalam hidup aku. itu kenyataan. :)

5 comments:

che lan said...

ta kan ceq yg da lam mimpi 1 tu???
muahahahaha

ensiyahmuhammad said...

mestilah bukan. awat hangpa nk datang lam mimpi cheq pulak. tak celuih tau :p

che lan said...

pasai pa lak ta celuih???
cuba hang habaq mai kat ceq???
sbb pa ta celuih??



*hampa...bukan hangpa

ensiyahmuhammad said...

sbb ntah. hahahahahahhaha

che lan said...

amboih...uhuks